Nezadovoljstvo zaradi hangariranja letal na letališču Bovec

hangar hangar

Na letališču Bovec je civilna iniciativa Varujmo Bovško izrazila nezadovoljstvo zaradi gospodarskih praks, povezanih s hangariranjem air tractorjev. Družba Aviofun prejema mesečno skoraj 11.000 evrov za uporabo hangarja, medtem ko občini plačuje le 3.200 evrov.

Iniciativa opozarja, da gre za slabo gospodarjenje, saj občina od tega ne pridobi veliko. Začetek požarne sezone, ki traja od 15. maja do 15. septembra, je prinesel tudi namestitev štirih letal na letališču Brnik, ki izven sezone začasno domujejo na bovškem letališču.

Gospodarsko neravnovesje in skrb za prihodnost

Podpredsednik Civilne iniciative Varujmo Bovško, Matjaž Černuta, je izrazil pomisleke glede trenutne pogodbe med občino in družbo Aviofun. Po njegovem mnenju je najemnina, ki jo Aviofun plačuje občini, neustrezna, glede na dejstvo, da podjetje za hangariranje prejema precej višje zneske. “To je očitno slabo gospodarjenje, kar nas zelo moti,” je poudaril Černuta.

Damijan Cehner, direktor in solastnik podjetja Aviofun, pojasnjuje, da so stroški obratovanja letališča visoki in da trenutna pogodba z ministrstvom za obrambo pokriva le del teh stroškov. “Na razpis za upravljavca smo se prijavili kot edini ponudniki, očitno nihče drug v tem ni videl perspektive,” je dejal Cehner.

Zgodovina in prihodnost letališča

Bovško letališče, zgrajeno po prvi svetovni vojni, je bilo pred desetletjem obnovljeno z evropskimi sredstvi. Upravljanje letališča je leta 2017 prevzelo podjetje Aviofun, ki je kasneje pridobilo tudi solastništvo dolenjskega podjetnika Ivana Kralja. Načrti za razvoj letališča vključujejo tudi izgradnjo hotela, vendar se soočajo z izzivi zaradi motečega hrupa za lokalne prebivalce.

Civilna iniciativa zahteva spremembe

Černuta poudarja, da so bile že pred podpisom pogodbe izpostavljene številne pomanjkljivosti, kot so neustrezno vrednotenje premoženja in prekomeren hrup. “Menimo, da bi bilo treba pogodbo z upravljavcem spremeniti,” dodaja Černuta. Bovški župan Valter Mlekuž pa trdi, da je Aviofun prejel pisno soglasje občine pred podpisom pogodbe za hangariranje.

Požarna sezona in vloga letališč

Uprava za zaščito in reševanje organizira dogodek na letališču Ljubljana, kjer bodo predstavili letala Air Tractor Fire Boss in delovanje enote za gašenje požarov iz zraka. Kljub temu, da bovško letališče trenutno služi kot začasna baza za letala, iniciative poudarjajo potrebo po dolgoročni rešitvi.

Oba letališča, tako Bovec kot Gabrk pri Divači, imata omejitve glede dolžine vzletno-pristajalnih stez in vremenskih pogojev, kar ne omogoča stalne baze za air tractorje. “Obe letališči sta omejeni z dolžino vzletno-pristajalnih stez in pogosto z neugodnimi vremenskimi pogoji,” so pojasnili na Upravi za zaščito in reševanje.

Premiki letal v dogovoru

Civilna iniciativa je opozorila, da so bila letala večkrat parkirana na prostem. Cehner odgovarja, da so premiki letal izvedeni v dogovoru z zaščito in reševanjem, kar vključuje tudi zagon motorjev in preglede, ki zahtevajo zunanjo postavitev letal.

Černuta je poudaril, da bi bilo treba pogodbe z upravljavcem letališča posodobiti, da bi bolje upoštevale potrebe lokalne skupnosti in zmanjšale hrup. Prav tako je izpostavil potrebo po boljšem vrednotenju premoženja in bolj uravnoteženih gospodarskih praksah.

 

Spletno uredništvo Goriške novice

Add a comment

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja