Na prelazu Vršič, na gorenjski in posoški strani, poteka gradnja zapornic, ki naj bi jih v uporabo dali jeseni. Ta projekt se izvaja z namenom izboljšanja prometnega režima na tem priljubljenem turističnem območju. Kljub lanskoletnemu poskusnemu delovanju zapornice v dolino Vrata, ki je trajalo le teden dni, so tokrat pričakovanja višja. V poletnih mesecih bo promet na Vršiču zaradi gradbenih del omejen, a cilj je dolgoročno zmanjšati preobremenjenost.
Začela so se gradbena dela za ureditev ceste in parkirišč na vrhu Vršiča. Do poletja naj bi bila pripravljena tudi zapornici na obeh straneh prelaza. Namen tega ukrepa je zmanjšati število parkirnih mest s 300 na 92, kar bo po besedah Simona Mlekuža, vodje investicij v ceste na DRSI-ju, prineslo več reda.
“Pretočnost ne bi smela biti zmanjšana, pričakujemo pa, da bo nov režim zmanjšal problem preobremenjenosti stoječega prometa,” je dejal Mlekuž.
Priprave na novo prometno sezono
Kranjskogorska županja Henrika Zupan pojasnjuje, da je zamik v jesenski čas strateška odločitev.
“Prehod čez zapornice na Vršiču je bolj kompleksen kot v Vrata, zato potrebujemo mirnejši čas za implementacijo,” je pojasnila.
Dodala je še, da se v glavni sezoni ne želijo soočiti s prometnim kolapsom.
Brezplačni javni prevoz v dolino Vrata
V dolini Vrata lahko sedaj parkira največ 195 avtomobilov, zato bo občina med 15. junijem in 15. septembrom organizirala brezplačni javni prevoz iz Mojstrane. Direktor občinske uprave Robert Klinar je povedal:
“Od planinskega muzeja do slapa Peričnik bo prevoz s kombijem večkrat na uro, da zagotovimo dostopnost vsem obiskovalcem.”
Prihodnost prometnega režima
V naslednjih tednih se pričakuje več delnih in popolnih zapor na cesti na Vršič, ki bodo trajale do sredine junija. Cilj je, da se jeseni, po končanih gradbenih delih, prometni režim izboljša in omogoči bolj urejeno obiskovanje tega čudovitega območja.
Spletno uredništvo Goriške novice