Slovenci so v lanskem letu izgubili osupljivih 19 milijonov evrov zaradi spletnih prevar, opozarja Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT. Prevare se pojavljajo predvsem v obliki spletnih oglasov, ki uporabnike preusmerjajo na finančne prevare. Pogosto se te pojavljajo na družbenih omrežjih, kot je Facebook, kjer goljufi zlorabljajo podobe znanih osebnosti in blagovnih znamk, da bi pridobili zaupanje uporabnikov.
Spletni goljufi ustvarjajo oglase, ki obljubljajo hitro bogatenje z minimalnim tveganjem. Te oglase pogosto najdemo na družbenih omrežjih in novičarskih portalih, kjer se zdi, da izhajajo iz uglednih virov. Ko uporabniki kliknejo nanje, so preusmerjeni na spletne strani, kjer jim ponujajo investicije z obljubo visokih donosov. V resnici gre za prevare, kjer so Slovenci izgubili povprečno več kot 27.000 evrov na posamezno prevaro.
Goljufi pogosto zlorabljajo podobe znanih osebnosti in blagovnih znamk, da bi njihove prevare delovale bolj legitimno. Na ta način uporabnike zavajajo, da zaupajo njihovim obljubam. Poleg tega se pojavljajo tudi prevare s povračilom sredstev, kjer se prevaranti predstavljajo kot strokovnjaki za povračilo denarja, pogosto pa zlorabljajo imena slovenskih institucij, kot so policija in finančna uprava.
Še ena vrsta prevare, ki je v porastu, so lažne spletne trgovine. Te uporabljajo imena, kot so “Slovenija” ali “Ljubljana”, da bi ustvarile vtis legitimnosti. Napadalci vse bolj uporabljajo tudi orodja umetne inteligence za ustvarjanje prepričljivih oglasov v slovenščini. Te trgovine so optimizirane za iskalnike, zato jih uporabniki hitro najdejo že z nekaj ključnimi besedami.
Na Facebooku se pojavljajo tudi oglasi, ki vodijo v prevaro s skrito naročnino. Goljufi poskušajo izvabiti številko kreditne kartice, nato pa uporabnikom zaračunajo mesečne naročnine, ki lahko dosežejo do 60 evrov. Takšni oglasi so pogosto zasnovani tako, da izgledajo kot izjemne ponudbe za nizke cene ali visoke donose pri investicijah.
Za zaščito pred tovrstnimi prevarami SI-CERT svetuje, da uporabniki preverijo Facebook strani za oglasi z izjemnimi obljubami. Pozorni morajo biti na strani, ki so nastale pred kratkim, imajo malo sledilcev in objav, ter so upravljane iz tujine. Prav tako je pomembno preveriti komentarje drugih uporabnikov, saj so ti pogosto lažni in ustvarjeni s strani botov, ki hvalijo izdelke ali investicijske priložnosti.
Slovenci morajo biti vedno pozorni in preverjati verodostojnost informacij, ki jih prejemajo preko spleta, da bi se izognili pastem prevarantov.
Spletno uredništvo Goriške novice