Gen-I zahteva 40.000 € od države zaradi napačnih podatkov!

Gen energija Gen energija

Trgovec z elektriko v državni lasti, Gen-I, zahteva od države 40.000 evrov odškodnine zaradi napačno prikazanih podatkov v prenovljeni aplikaciji Erar. Podjetje poudarja, da Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) še vedno ni odpravila napak, ki so škodovale njihovemu ugledu. Incident se je zgodil pred več kot mesecem dni, napake pa še vedno niso popravljene.

V prenovljeni aplikaciji Erar, ki je namenjena prikazu porabe javnega denarja, je prišlo do napake pri prikazu nakazil Gen-I fizičnim osebam. Med temi nakazili so se pojavili tudi zneski, ki so dosegali vrednost celo 20 milijonov evrov. Gen-I opozarja, da je objava teh napačnih podatkov povzročila resne dvome o zakonitosti njihovega poslovanja.

“V družbi Gen-I opozarjamo, da je šlo že pri sami objavi teh podatkov za nedopustno protipravno ravnanje KPK, ki je družbi povzročilo nepremoženjsko škodo zaradi okrnitve ugleda in dobrega imena,” so zapisali v sporočilu za javnost.

Odškodninski zahtevek in odziv KPK

Gen-I je 10. aprila na državno odvetništvo vložil predlog za mirno rešitev spora, v katerem zahtevajo 40.000 evrov odškodnine, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva vložitve. Pojasnili so, da so sami podrobno pregledali podatke v aplikaciji in ugotovili, da se pri več kot 30 transakcijah v vrednosti od 360.000 do 1,82 milijona evrov napačno prikazuje prejemnika kot fizično osebo, čeprav bi morala biti to pravna oseba.

Gen-I trdi, da je KPK s svojim ravnanjem posegel v njihov ugled. Kljub pisnim pozivom 6. marca in 10. aprila, KPK napak še vedno ni odpravila, kar je v nasprotju z zakonodajo o integriteti in preprečevanju korupcije.

Sodelovanje z Upravo RS za javna plačila

KPK je napake začela odpravljati skupaj z Upravo RS za javna plačila, od koder pridobiva podatke. Do napake je prišlo zaradi napačnega prikaza transakcij Gen-I v višini 20 milijonov evrov kot nakazilo fizični osebi, čeprav je bil pravi prejemnik Centralna klirinško depotna družba (KDD). Uprava je ugotovila, da je do podobnih napak prišlo v 11 primerih pri sedmih subjektih.

Za reševanje teh težav so KPK, Uprava RS za javna plačila in Agencija RS za javnopravne evidence in storitve (Ajpes) napovedali ustanovitev delovne skupine, ki bo naslavljala takšne primere.

 

Spletno uredništvo Goriške novice

Add a comment

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja